Wat vindt u van de dienstverlening van Gemeente Bergen?
De rekenkamer doet onderzoek naar de dienstverlening van Gemeente Bergen. Zij brengt in kaart wat goed gaat en wat beter kan. Aan de hand van de resultaten van het onderzoek adviseert de rekenkamer de gemeente over hoe zij de dienstverlening verder kan verbeteren.
Uw mening kunt u achterlaten via deze digitale vragenlijst https://nl.surveymonkey.com/r/RRM6GW6 Het invullen duurt, afhankelijk van de antwoorden, maximaal 15 minuten. Meedoen kan tot en met vrijdag 2 februari. Door het invullen van de vragenlijst maakt u kans op één van de vijf cadeaubonnen van €25,-. Wilt u hiervoor in aanmerking komen? Vul dan aan het eind van de vragenlijst uw contactgegevens in. Dan kan de rekenkamer contact met u opnemen als u de prijs heeft gewonnen.
De rekenkamer heeft ook een speciale vragenlijst opgesteld voor bedrijven en organisaties in de gemeente Bergen. Deze is nét iets anders dan de vragenlijst voor inwoners. Wilt u als bedrijf of organisatie graag uw mening delen over de dienstverlening van de gemeente? Vul dan de vragenlijst voor organisaties in https://nl.surveymonkey.com/r/T37WNQF Ook dit kan tot en met vrijdag 2 februari. Neem bij vragen contact op met de rekenkamer via
Wat doet de rekenkamer? Elke gemeente in Nederland heeft een rekenkamer. De rekenkamer doet onafhankelijk onderzoek naar het beleid van de gemeente. Ze onderzoekt wat er daadwerkelijk gebeurt en wat dit kost en oplevert, maar ook hoe dit beter en slimmer kan. De rekenkamer doet daarvoor aanbevelingen aan de gemeenteraad en het college van B&W.
Wat is dienstverlening? Alles wat u als inwoner van de gemeente ziet of ervaart, is dienstverlening. Denk bijvoorbeeld aan: een afspraak in het gemeentehuis contact via telefoon, brief, e-mail of social media; de informatie op de website; berichten van de gemeente in de Maasduinen Courant; het aanvragen van een paspoort, rijbewijs of vergunning. Maar ook de inzet van de gemeente op onderwerpen als afval, bouwen en verbouwen, zorg en welzijn, vergunningen en veiligheid valt onder dienstverlening. Al deze zaken komen terug in de vragenlijst.