Afscheid van 2 CDA coryfeeën
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 22 juni stond CDA Bergen stil bij het politieke afscheid van twee prominente gezichten van de afgelopen periode: Jacob Knoops uit Nieuw Bergen en Antoon Splinter uit Well.
Jacob nam in maart al afscheid van de gemeenteraad, na twaalf jaar onafgebroken raadslidmaatschap (waarvan negen jaar als fractievoorzitter). Ook was hij in 2014, 2018 en 2022 lijsttrekker voor de partij bij de gemeenteraadsverkiezingen. Daarvoor was hij onder andere voorzitter van de lokale CDA-afdeling. Recent ondersteunde hij de fractie nog bij de coalitievorming, die de komende weken wordt afgerond.
Jacob staat bekend als een echte verbinder. Iemand die zich altijd met hart en ziel heeft ingezet voor de gemeente Bergen en haar inwoners. Daarnaast heeft hij een waardevolle mentorrol vervuld voor velen binnen het CDA.
Antoon neemt begin juli officieel afscheid na 10 jaar wethouderschap. Hier rolde hij destijds in na onder meer actief te zijn geweest als commissielid. Hij laat de gemeente heel anders achter, dan toen hij begon. Onder zijn leiding is de financiële positie van Bergen sterk verbeterd en was hij de kartrekker van een aantal grote projecten, waar hij zich met veel toewijding voor heeft ingezet. Mede dankzij zijn werk staat de gemeente Bergen stevig op de kaart.
Bron: CDA Bergen.








